1.מה ההבדל בין מנהל למנהיג?
2.מהם תכונותיו של מנהיג?
3.כיצד מנהיג מעצים מורים?
4. העקרונות החשובים בבניית ישיבות מורים.
5.כיצד מטמיעים "אחריות".
6.כלים ורעיונות להפוך מורים למנהיגים.
7.פיתוח חינוך חברתי – תשתית ההצלחה.
8.כיצד בונים מנהיגות נוער.
9.מדוע חשוב להעניק לכל ילד תפקיד מנהיגותי.
10.לומדים דידקטיקה מליל הסדר.
11."ההישגים" הכי חשוב – מדוע?
12.כיצד הופכים ילד להיות "שמח ומאושר"?
13.מדוע"היחס האישי" מוקד חשוב בהצלחה?
14.פיתוח נקודות חוזק בכל ילד חשוב יותר מהחולשות.
15.הסבר מדוע חשוב פיתוח בטחון אישי ודימוי אישי.
16."יפוצו מעיינותיך חוצה" כיצד לשווק עשייתך המנהיגותית?
17.מאור פנים ואיכפתיות=מנהיג חכם.
18."שאילת שאלות" התשתית לחכמה-הסבר.
19.ציין כלים ורעיונות להקניית שאילת שאלות.
20.העיקר- פיתוח הפוטנציאל נאישי-הסבר.
21.עידוד...מחמאות...פירגון=מוקדים בסיסיים בהצלחה.
22.אחריות בית הספר לשעות הפנאי.
23. פיתוח המצויינות-מודל חשוב ביהדות.
24."רק לאדם עסוק יש זמן"-הסבר.
25.מדוע חשוב לשלב אינטלגנציה שיכלית עם ריגשית?
26."הקשבה" עיקרון חשוב במנהיגות מצליחה.
27.הקשר עם "הסביבה" –עיקרון חשוב בהצלחה.
28."יידע הוא כוח" כיצד מיישמים משפט זה הלכה למעשה.
29."שיתופיות"מורים...הורים...תלמידים...עיקרון חשוב בהצלחה ובחכמה.
30."חיי חברה"בקרב המורים-כיצד?
31.מדוע מדיניות "דלת פתוחה" –חשובה למנהיג מצליח?
32.כיצד יוצרים "שמחה" בכל ילד המגיע לבית הספר"
33."הסביבה הלימודית" מלמדת- הסבר.
34.מורים מהווים מודל לחיקוי.
35."אין בית מדרש ללא חידוש"- הסבר.
36.כיצד תעודד תהליכי שינוי בבית הספר?
37."אין אדם לומד תורה אלא ממקום שליבו חפץ.(עבודה זרה יט,א)
38.מהו "חזון" איכותי?
39.מי שותף בכתיבת וביצירת חזון?
40.מדוע יוזמה ויצירתיות מודל להגיע לשחקים?
41.קירות מדברים-מלמדים.
42."לימוד בחברותא" עיקרון חשוב בהצלחה –הסבר?
43.חינוך "לנתינה" חשוב ובסיסי בחינוך.
44."גינה אקולוגית" חשובה בחינוך.
45.הסבר מהו "אקלים מיטבי" וחשיבותו?
46 ראוי להקנות תחושת "שייכות" למורה...להורה...לתלמיד.
47."רצון ואמונה " מילות מפתח בהצלחה מיטבית.
48.המנהל והמורים לומדים כל הזמן.
49." במה" לכל מורה ולכל ילד- מדוע?
50.כשיש הישגים לימודיים- קל יותר להקנות ערכים.
51.כיצד להאהיב תורה?
52.מודלים מהותיים בתהליך קבלת החלטות.
53.התמודדות עם דילמות...קשיים...קונפליקטים.
54.ההצלחה במוסד חינוכי תלויה " רק" במנהל- מנהיג.
55. ההצלחה בכל כיתה תלויה " רק" במורה מנהיג.
56.פיתוח המצויינים יעד עיקרי בחינות.
57.ההצלחה תלויה " בהגדלת הפערים" הסבר.
58.בית ספר מנגן ושר מוסיף המון שמחה.
59."האומץ לשנות" חשוב בהצלחה.
60 פנים מאירות של המנהל המנהיד חשוב מאוד.
61.מקום לכל מורה-חשוב.
62" לחלום"-ולהגשימו –יעד חשוב.
63." איתגור" מוקד חשוב בהמראה לכיבוש כל יעד.
64. תחושת "שליחות" לכל מנהיג מנהל או מורה.
65.רק...רק... שלא ישעמם.
66.לימוד מתוך חקר מאוד משמעותי.
67. יחסי אנוש מאירים את הדרך
68.ניהול שיח בין באי בית הספר בנועם ובכבוד.
69.שילוב פעילויות מגוונות וחוויותיות בכל עשיה מוסדית.
70.חשוב מאוד מאוד התיחסות " לשונות" בין הילדים".
71 "שיתופיות" מורים...הורים...ותלמידים חכמה ויעילה.
72 הכי...הכי...הכי...חשוב שילד יגיע בשמחה לבית הספר.
73.הסביבה הלימודית מהווה אתגר להתקדמות.
74.ראוי לאתגר כל ילד בתחומי החוזקות שבו.
75.מורים מהווים מודל לחיקוי.
76. בעולמנו המשתנה-טיפוח " מקצועיות" המורים –עיקרון בהצלחה.
77.האצלת סמכויות חשוב בכל שלב,בתיכנון...בתהליך...בביצוע...בהערכה.
78.לומדים תהליכי "קבלת החלטות".
79 " יחודיות מתוך אחדות" משמעותי מאוד.
80.כלים ודרכים לניהול קונפליקטים.
81.ראוי תמיד להציב רף ציפיות גבוה לכלל התלמידים.
82.שימוש נכון וחכם בכלי הערכה יעיל וחכם.
83.לטפח צוות מוביל כל הזמן.
84. חשוב מאוד- תפקיד לכל מורה ולכל תלמיד.
85. מנהיגות נוער בסיס ההצלחה.
86. האצלת סמכויות ותפקידי אחריות – קוד מנצח בחינוך.
87. " קירות מדברים" –יעיל ונחמד.
88. שילוב הורים וחברי קהילה חכם ויעיל.
89.להתאים סגנונות למידה לתלמידים.
90.ליידע המורים על " כל" הנעשה בבית הספר.
91.בניית " אקלים מיטבי" קוד מנצח.
92." אין קפיצות דרך בחינוך" התהליך חשוב.
93 " יגעת ולא מצאת גם תאמין" שריגעי היגיעה הם המציאה.
94. אין לך דבר בלתי שווה מטיפול שווה בבלתי שווים.(הרבי מקוצק".
95. הוסף " אהבה" לכל עשייה.
96. " סקרנות בלמידה" עיקרון חשוב.
97. האמן בעצמך וביכולתך – קלף מנצח.
98. ראוי לכתוב מחשבותיך והגיגך.
99. הייה גאה במידותיך ביכולתך ובמעשיך.
100. שווק תחומים שהינך טוב בהם.
101. החדר לעצמך" אופטימיות".
102. נסה כל הזמן למצוא תחום מאתגר.
103. " הפה הוא צינור המחשבה" –תרגל הדיבור כל הזמן.
104. בחר לך תחביב- הובי שונה מעמלך המצליח.
105. החדר בתוכך " להט ואמונה".
106 התחרותיות גורם מדרבן להצלחה.
107 האמן בעצמך וביכולתך.
108 הייה גאה ביהדותך בעמך ובארצך.
109." חנוך לנער על פי דרכו – משפט מפתח בהצלחה.
110." חוויות של הצלחה " מוקד חשוב בהצלחה.
111."הצלחה גוררת הצלחה".
112. " למידה בסדנא" – היעילה ביותר.
113.בחר הכלים הטובים ביותר לעורר מוטיבציה ללמידה.
114. " השמחה" מוסיפה רצון ואמונה , עוצמה, אהבה ,להט וחכמה.
115. הלימוד בישיבה- דגם למצויינות.(לימוד בחברותות,בקול רם,בתנועות,שאילת שאלות בדיבור , במוסיקה)
116.פיתוח היצירתיות יעד עיקרי בחינוך.
117.פיתוח מורה תלוי במכשירי המורים.
118.אפשר ואפשר ללמוד להיות מורה מצויין או מנהל מצויין.
- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה
- תואר שלישי בחינוך במנהיגות
משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי
בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם
ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.